Mittwoch, 30. Dezember 2015

Challenges 2016: Around the World

Letztes Jahr habe ich leider nicht konsequent verfolgt, an welche Orte meine Bücherreisen mich geführt haben. Das soll in 2015 mit der Around-the-World-Challenge anders werden:


(c) http://itsallaboutbooks.de

Veranstaltet von: All about books | Challenge-Link
Dauer: keine Vorgabe, der Teilnahmebeitrag soll jedoch bis Ende 2015 gepostet werden

Regeln (bitte am besten direkt bei Crini nachlesen, hier halte ich nur das für mich Wesentlichste nach):
  • A book counts if you’ve read it in 2016 (= started AND finished in 2016), no matter when you joined the challenge 
  • If characters travel to different places in the book, every place counts
    Tip: you can connect places on a google map! ;) 
  • One book can count for multiple mini challenges
Optionale Mini-Challenges:
  • Read one book for each continent
  • Read one book for each state in the US
  • Read one book for each ocean (the character travels across the ocean, no matter how)
  • The mountaineering challenge: climb the Seven Summits
  • Three Poles Challenge: visit North Pole, South Pole and Mount Everest
  • Visit a certain number of extreme points of Earth
  • Read a certain number of books set in capital cities 
  • Read a certain number of books set in at least 5 different places (e.g. road trip books)
  • Read a certain number of books that are set in two places from different continents
  • Read a certain number of books within a 100km/1.5 Mile radius of where you live
  • Visit a certain number of the most famous landmarks in the world
  • A to Z challenge: Find a place for each letter in the alphabet
  • Visit a certain number of countries.
  • Read books from authors from a certain number of different countries.
  • Read a certain number of books set in places you’ve visited yourself.
Meine Challenge-Landkarte seht ihr hier:

Januar 2016:
  • tbd
  • tbd
  • tbd


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen